Lessen

Op 5 september starten de lessen weer.
Zie onder vakantie (onderaan) wanneer er geen lessen zijn.

Kundalini Yoga,

Yogalessen voor iedereen


Dinsdag       van 19.30.-21.00 uur

Kundalini Yoga 50+ / Yoga op de stoel

Yoga op de stoel is een speciaal ontwikkelde vorm van Kundalini Yoga die aangepast is naar oefeningen op de stoel, dus als je denkt dat op een matje zitten je niet meer lukt dan kun je toch Yoga doen met alle voordelen daarvan voor je lichaam en geest.

Woensdag   van 14.00 -15.30 uur

Wat breng je mee

  • Neem een laken of grote handdoek mee voor op de mat.
  • Draag losse,makkelijke kleding. Het liefst van katoen.
  • Zorg voor een flesje water.
  • Matten, kussens, dekentjes en stoelen zijn aanwezig.

Waar op te letten

Het beste is om twee uur voor je begint met yoga-oefeningen te doen, niet meer te eten. Het drinken van water is geen probleem, integendeel, om de reinigende processen die yoga op gang brengt te ondersteunen, is het goed om voor, na en zelfs tijdens de les water te drinken.

Vrouwen die menstrueren moeten het een beetje rustiger aan doen. Doe geen oefeningen die druk op de buik veroorzaken, zoals de kaars en beenhefoefeningen. Ook de vuurademhaling moet vermeden worden.

Wie rugklachten heeft of onder medische behandeling is moet de leraar/lerares daar meteen van op de hoogte stellen en zich tijdens de oefeningen bewust blijven van de eigen grenzen.

Heel belangrijk bij Kundalini yoga is dat je zelf oefent. De beste tijden zijn ‘s morgens vroeg en ‘s avonds voor het slapen gaan. Het belangrijkste is dát je oefent, ook al gaat het in het begin nog niet zo goed.  

 

Geen lessen in de schoolvakantie, data 2017-2018

Herfstvakantie:      16 oktober t/m 22 oktober
Kerstvakantie:       23 december t/m 07 januari
Voorjaarsvakantie:  10 februari t/m 18 februari
Meivakantie:          27 april t/m 13 mei
Zomervakantie:      In juli en augustus zijn er geen lessen.

Het nieuwe yogajaar start op 05 september 2017